RIJSWIJKSE SCHOUWBURG
De marketing én marketingafdeling structureren in een periode van onzekerheid en dichte deuren vanwege corona-maatregelen. Je moet het maar durven. Aan durf geen gebrek bij Rijswijkse Schouwburg. Als je denkt dat de culturele sector verouderd is, daar hebben ze bij Rijswijkse Schouwburg geen last van. Daar durven ze keuzes te maken en pakken ze door om te laten zien dat het anders kan.
DE BASIS OP ORDE
Jolanda begon bij Rijswijkse Schouwburg in een roerige periode met een onderbemande marketingafdeling. Terwijl de zalen moeilijk te vullen waren in een coronaperiode van angst en onduidelijkheid. Een mooie uitdaging, zacht uitgedrukt. Ondanks dat de lopende activiteiten door moesten, creëerden we ruimte voor structuur met een jaarkalender, marketingbudget en werkten we met bestaande en nieuwe partijen als verlengstuk van de marketingafdeling. Hierdoor ontstond ruimte voor vele nieuwe initiatieven én de creatie van o.a. een prachtige seizoenskrant, gemaakt door Vonneke van Studio Vonn.
KOM MEE NAAR HET THEATER!
Losse marketingflodders zorgen dat de doelgroep niet begrijpt voor wie je er bent en wat je boodschap precies is. Voor Rijswijkse Schouwburg ontwikkelden we een paraplucampagne waar alle marketinguitingen aan gekoppeld waren, gericht op de verschillende doelgroepen. Met een praktische insteek was de campagne snel tot leven gekomen. Ontwerp werd gerealiseerd door de marketeer van de schouwburg en model staan? Dat doen we gewoon zelf. Foto’s zijn gerealiseerd door Mirjam van byMIP en voilá, een prachtige kleurrijke en effectieve campagne kwam tot leven.
ONTWIKKELING VAN NIEUWE LIDMAATSCHAPSVORMEN
De Vrienden van Rijswijkse Schouwburg dragen de schouwburg een warm hart toe. Met een Vrienden lidmaatschap ontvang je voordeel en voorrang op de aankoop van kaarten. Een mooi aanbod, dus hoe kunnen we dat op andere doelgroepen toepassen?
Samen met de schouwburg collega’s werden niet alleen de Vrienden voorzien van een nieuwe uitstraling, we ontwikkelden een Business Vrienden concept voor de zakelijke markt én Theatervriendjes voor kinderen van 0-12 jaar. Met deze 3 verschillende lidmaatschappen biedt Rijswijkse Schouwburg voor iedereen de mogelijkheid om zich te verbinden met de schouwburg. Voordeel voor de bezoeker en verbinding met de doelgroep. Win-win.
HET RESULTAAT
Na 1,5 jaar intensieve samenwerking stond de hele basis én marketingafdeling klaar om te gaan knallen met het aankomend theaterseizoen. De deuren staan weer wijd open om alle oude én nieuwe bezoekers te verwelkomen. Waar weer gelachen, gedanst en ontroerd mag worden in 1 van de beste theaterzalen van Nederland. Een plek waar ik nog graag terug kom en uiteraard geniet van de leukste voorstellingen. Wanneer zien we jou in Rijswijk?