SUCCESVERHAAL

Zigzag Kindzorg

Al 20 jaar steekt Ingrid Keemink, Directeur-eigenaar van Zigzag Kindzorg, haar ziel en zaligheid in haar organisatie. Wat ooit klein begon, is door alle jaren heen uitgegroeid tot een professionele organisatie met 4 vestigingen in Noord-Holland. Zigzag Kindzorg biedt verpleegkundige kinderopvang voor kinderen van 0-4 jaar. Daarnaast verlenen zij ambulante, verpleegkundige en pedagogische zorg voor kinderen van 0-18 jaar en stellen zij indicaties voor deze groep. Niet zomaar een kinderopvang dus, maar een plek waar ze juist hun best doen voor het kind om een zo gewoon mogelijke dag aan te bieden.

Logo Zigzag Kindzorg
Start van een nieuw website

Door de jaren heen werd de organisatie ingehaald door de werkelijkheid. Het beschikbaar maken van informatie werd verzameld op de website, met een wildgroei aan informatie. De website, die was duidelijk aan vervanging toe. Wat is het verhaal van Zigzag eigenlijk? En wat vertel je op de website, voor wie is de website bedoeld?

Toen Kirsten Langmuur werd ingeschakeld voor de website, kwam Kirsten er al snel genoeg achter dat er structuur ontbrak. Kirsten schakelde binnen Het Merkhuis met Jolanda om eerst aan de slag te gaan met een marketingstrategie waar Zigzag weer op kon bouwen voor de toekomst. Samen met Diane Rutten, de rechterhand van Ingrid, pakten we de uitdaging aan.

De Kracht van Aandacht

Door te starten bij de basis, konden we de kern van Zigzag ontdekken én de uitdagingen blootleggen. Met open vizier accepteerde Ingrid de te maken stappen en zag duidelijk in dat er nog meer uitdagingen voor ons lagen dan alleen de website. Het Merkhuis ontwikkelde een paraplucampagne: De Kracht van Aandacht. Aandacht voor het kind dat altijd centraal staat en de kracht van de medewerkers, de artsen, de instanties, de jeugdwerkers, de gemeentes en ga zo maar door, die het mogelijk maken om aandacht aan het kind te kunnen schenken die het zo hard nodig hebben.

Klaar voor de komende 10 jaar

Álles wat ook maar enigszins te maken had met communicatie, is de revue gepasseerd en doorontwikkeld binnen de nieuwe campagne en branding. Briefpapier, flyers, banners, een nieuw vormgegeven jaaroverzicht, gehele nieuwe social media aanpak, compleet gevulde beeldbank met nieuw materiaal, geschoten door Rikst Slingerland, emailtemplates voor alle vestigingen met hulp van Judith van Noort, teveel om op te noemen. En uiteraard, een gehele nieuwe website, gemaakt door Kirsten met teksten van Marco Beentjes. 

Daarnaast was er uiteraard aandacht voor de lange termijn. De eerste kaders voor een beleidsplan zijn opgesteld, met daarin een aangescherpte missie en visie voor de organisatie. Hierbij hebben we dus verder gekeken dan alleen de marketingcommunicatie en gaat het om de gehele strategie voor de organisatie. Structuur dat houvast biedt voor groei en ontwikkeling nu en in de toekomst.

HET RESULTAAT

Na een jaar van intensief samenwerken en begeleiden, staat er niet alleen een nieuwe website live, maar staat alles gereed voor Zigzag om de eerste stappen uit het beleidsplan waar te kunnen maken. Het Merkhuis blijft paraat voor alle wensen van Zigzag op marketinggebied en schakelt snel en effectief met de collega’s van Zigzag.

En niet geheel onbelangrijk, elke dag zien we zulke vrolijke kindjes die blij zijn dat ze bij Zigzag terecht kunnen. Dat is toch de kracht van aandacht.

Ben je benieuwd hoe Diane de samenwerking heeft ervaren? Lees hier haar review.

Scroll naar boven