SUCCESVERHAAL

HUMAN SOURCE GROUP

Ondernemen met ambitie, daar houden we van. Alleen hoe maak je deze ambities waar als er geen marketingplan is om de markt te veroveren? Precies de vraag die Jouk Pols, directeur eigenaar van Human Source Group, zich afvroeg en zocht naar meer structuur voor zijn marketing.

Human Source Group is dé loopbaanpartner voor IT & Finance professionals. Naast het vinden van een passende werkplek, begeleiden zij professionals in persoonlijk en professionele groei.

Human Source Group
DE LOOPBAAN PARTNER VOL WAARDE

Een jonge, frisse onderneming vol ambitie waar vooral focus ligt op groei. Niet alleen van hun kandidaten maar ook van hun eigen organisatie en medewerkers. Maar hoe breng je het verhaal van Human Source Group naar buiten om deze groei te kunnen realiseren?

Met behulp van het strategisch marketingtraject van De Merkcoach is de positionering van Human Source Group bepaald en zijn de doelgroepen gedefinieerd. Hierbij werd snel duidelijk dat het gaat om het binden van klanten en kandidaten aan Human Source Group en dat het toevoegen van waarde aan hun loopbaan en teamontwikkeling het belangrijkste is.

boekje human source group
DEVELAB logo
website Human Source Group
RESULTAAT

De uitwerking van het creatieve concept: Dé loopbaanpartner vol waarde, is het startpunt geweest van een intensieve begeleiding om de gehele marketing van Human Source Group op te zetten. Met als resultaat: Een kick-off campagne van de vernieuwde positionering, verstuurd als DM mailing per post naar alle klanten en kandidaten. 2 succesvolle events met Ray Klaassens en Kim Jansen onder een nieuw geïntroduceerde label DEVELAB. 

Een volledig vernieuwde website inclusief bedrijfsvideo’s. Ontwikkeling van een aantal interne marketingmiddelen om het loopbaanpartnerschap meer onder de aandacht te brengen. En als laatste, een gestructureerde aanpak met behulp van de marketingjaarkalender en een overzichtelijk marketingbudget, die beiden jaar op jaar geoptimaliseerd kunnen worden. Nooit meer schieten met losse flodders, maar bouwen aan een merk op die plek in de markt waar de groei-ambities waargemaakt kunnen worden.

REVIEW

Benieuwd hoe Jouk Pols de samenwerking heeft ervaren? Bekijk hier zijn review. 

En die groei? Ik heb in een jaar tijd nog nooit zoveel nieuwe collega’s bij een organisatie binnen zien komen. Human Source Group groeit lekker door, alleen nu met een marketingplan en structuur in alle marketing activiteiten.

kubus mailing merkhuis
Scroll naar boven