Castellum
Castellum heeft een roerige tijd achter de rug met een langdurige verbouwing, negatieve publiciteit en sluiting door corona. Het werd dus tijd om Castellum Theater & Film voorgoed op de kaart te zetten. Het Merkhuis heeft binnen 2 maanden een compleet marketingplan inclusief campagne ontwikkeld. Middenin de periode dat de seizoensbrochure voor het nieuwe theaterseizoen werd opgemaakt, een stressvolle periode in de theaterwereld.
Bron van inspiratie en verwondering
Castellum is meer dan een theater. Het is een bron van inspiratie en verwondering waar iedereen hartelijk wordt ontvangen, waar bezoekers verrast en ontroerd worden en waar iedereen de kans krijgt om in de spotlight te staan. Als lokale culturele partner voor de inwoners én het bedrijfsleven maakt Castellum cultuur toegankelijk voor iedereen. Toch bleek er nog een drempel te zijn om naar Castellum te komen en om verrast te worden.
Hoe zorgen we dat de inwoners van Alphen aan den Rijn en omstreken kennismaken met theater en film bij Castellum en verwelkomen we bestaande bezoekers vaker terug?
Start van het theaterseizoen
Het moment dat Anya Tuit, marketing manager bij Castellum, contact met Het Merkhuis opnam, was middenin de periode dat de seizoensbrochure voor het nieuwe theaterseizoen werd opgemaakt. Ondanks deze stressvolle periode, ontwikkelde Het Merkhuis een creatieve campagne, met als merkessentie: Gastvrij Verrassen. Hier gaven we lading aan zowel binnen als buiten de organisatie met de nieuwe campagne: Maak ’t mee. Met als eerste de nieuwe seizoensbrochure, voorzien van deze nieuwe campagne én een extra verrassende toevoeging. Een speelse stickervel waarmee je eenvoudig jouw selectie van voorstellingen kan selecteren, delen met je familie of vrienden en helemaal klaar bent voor de start verkoop.
Maak ’t mee
Bij Castellum maak je het helemaal mee. Een compleet avondje uit samen met jouw vrienden. Hét theater om de hoek waar je elkaar kan ontmoeten. Waar je warm welkom wordt geheten en waar je een prikkelende avond tegemoet gaat, of het nou een theatervoorstelling is of een avondje in de bioscoop. Ook voor de zakelijke markt biedt Castellum net wat meer zodat elk event een beleving wordt die je mee wil maken.
Wil je komen kijken lachen, luisteren, meezingen, klappen, verbazen, verwonderen, huilen, nadenken, meemaken, meedoen, verrassen, voelen, verbinden, ervaren, ontwikkelen, genieten: maak ’t mee bij Castellum, altijd iets om naar uit te kijken.
Klaar voor de toekomst
Het Merkhuis doet meer dan alleen campagnes ontwikkelen. Jolanda denkt mee met de organisatie om structuur te realiseren en koers te bepalen voor de toekomst. We hebben een meerjarenbeleidsplan opgesteld samen met Marcel ’t Sas, directeur van Castellum. Op de marketingafdeling is gewerkt aan de invulling van de campagne met een jaarplanning en hebben we het marketingbudget geoptimaliseerd, keuzes gemaakt en ruimte gecreëerd om aan de slag te kunnen met online marketing. Niet méér doen, maar beter en efficiënter de marketing inzetten. De toekomstplannen en structuur heeft voor nieuwe energie door de hele organisatie gezorgd en een positieve start van het nieuwe theaterseizoen.
Ben je benieuwd hoe Anya de samenwerking heeft ervaren? Lees hier haar review.